انواع سنگ کف

انواع سنگ کف ابتدا باید حس زیباشناختی را در افراد برانگیزد. برخی از افراد، برای ساخت بنای ساختمانی، با دقت و توجه بالا، به زیبایی و نیاز خود و همین طور بودجه می‌پردازند. مزیت و ویژگی هر یک از مصالح ساختمانی، در انتخاب معماران و سازندگان یک بنا، به شدت تاثیرگذار است. هنگام انتخاب مصالح ساختمانی از مراکز فروش عمده مصالح ساختمانی باید بودجه موردنظر مورد ارزیابی قرار گیرد.

سنگ مناسب برای کف ساختمان، تنها برای منازل مسکونی نیست. بلکه بخش‌های دیگر از ساخت و ساز، مانند ساخت اداری نیز از سنگ مناسب و متفاوت استفاده می‌شود. همین طور متمایز سازی سنگ در قسمت بیرونی ساختمان و بخش داخلی، بسیار زیاد است.

برای خلق یک اثر چشم نواز و ایده آل برای سنگ ساختمانی، ابتدا باید دقت خود را در خرید و انتخاب سنگ در نظر داشته باشید. برای ساخت خانه‌های لوکس و لاکچری، استفاده از سنگ‌های خاص معروف است.

با این حال، چندین نوع سنگ، برای کف ساختمان، وجود دارند. هر یک از آن‌ها، تنوع و زیبایی خاص و چشمگیری را از خود به نمایش گذاشته‌اند.

انواع سنگ کف مناسب برای ساختمان

انواع سنگ کف مناسب برای ساختمان عبارت است از:

  1. سنگ مرمر
  2. سنگ مرمریت
  3. سنگ تراورتن
  4. سنگ به سبک چینی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. سنگ مرمر

از جمله سنگ‌های بی نظیر و کاربردی برای کف ساختمان، می‌توان به سنگ مرمر اشاره کرد. این نوع از سنگ، زیبایی خاص و خیره کننده‌ای را برای کف ساختمان به وجود می‌آورد و کاربرد سنگ مرمر برای معماری بسیار زیاد است.

کف ساختمان، می‌توان بخش عظیمی از یک ساختمان را در بر بگیرد. بنابراین مقاومت سنگ برای قسمت کف، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. سنگ مرمر، در دسته گران قیمت‌ترین نوع سنگ قرار دارد. این سنگ، برای کف ساختمان‌های لوکس و گران قیمت استفاده می‌شود. البته ساخت‌هایی مانند تالار نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در سالن پذیرایی مدرن، به شدت از سنگ مرمر، برای قسمت کف آن استفاده می‌شود.

سنگ مرمر برای کف ساختمان، نورپردازی ایده آلی را می‌طلبد. با برخورد نور به قسمت شفاف سنگ مرمر، نورپردازی بی نظیری شکل می‌گیرد. سنگ مرمر، جایگاه خود را در ساخت‌های لاکچری و لوکس پیدا کرده است.

سنگ مرمر در مقابل هوای سرد و همین طور یخبندان بسیار مقاوم است. البته نور خورشید، دوام و مقاومت سنگ مرمر را از بین نمی‌برد. البته با توجه به این که سنگ مرمر در برابر انواع ضربه مقاومت بسیار بالایی دارد باید نسبت به آن با احتیاط بالایی برخورد شود.

سنگ کف آشپزخانه

2. سنگ مرمریت

نوع دیگر سنگ برای کف ساختمان از نوع مرمریت است. مرمریت نسبت به سنگ مرمر، از نظر ساختار، هیچ نوع شباهتی به یکدیگر ندارند. البته در دسته بندی انواع سنگ، سنگ مرمریت، از نوع مرغوب و با کیفیت است. سنگ مرمریت، شکوه و ترکیب رنگ بسیار فوق العاده‌ای را از خود در معرض نمایش قرار داده است. سنگ مرمریت، یک نوع از دکوراسیون سازی برای ساختمان بشمار می‌آید.

این سنگ، دارای عمر طولانی برای کف ساختمان را ندارد. از جمله دلایل موجود برای این موضوع، وجود آهک در آن است. با این حال، با توجه به این نکته کلیدی، اما بیشتر افراد، به دلیل زیبایی خیره کننده این سنگ، از آن در کف ساختمان استفاده می‌کنند.

3. سنگ تراورتن

تراورتن، نسبت به سنگ‌های دیگر ساختمانی، مقاومت بسیار اندکی را از خود نشان داده است. این سنگ، برای فضای دکوراتیو، بیشترین کاربرد را دارد. نداشتن شفافیت از ویژگی سنگ تراورتن می‌باشد.

برای افرادی که به دنبال سنگ‌های تیره و مات برای کف ساختمان می‌باشند سنگ تراورتن مناسب است. این سنگ، یک عیب بزرگ دارد. این عیب، آسیب پذیری و ضربه به سنگ است. به همین دلیل، قابلیت و تحمل فشار برای سنگ تراورتن بسیار اندک است.

اما استفاده از آن برای کف سالن یک منزل مسکونی، مناسب و ایده آل است. البته به شرطی که بر روی آن از اجسام بسیار سنگین استفاده نشود. استفاده از سنگ تراورتن، بیشتر برای نمای ساختمان است.

این سنگ، حالت زینتی خاصی را برای فضای ساختمان به وجود می‌آورد. این مسئله، منجر به استفاده بیش از اندازه از این سنگ می‌شود. نوع سنگ کاربردی برای کف ساختمان گرانیت است، سنگ دیگر با کاربرد‌های متفاوت، سنگ گرانیت است.

این مدل از سنگ، در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت، از خود مقاومت بالایی را نشان داده است. این مدل از سنگ، برای قسمت کف بسیار مناسب است. البته برای قسمت کف در بخش‌های بیرونی و داخلی ساختمان، به شدت استفاده می‌شود.

از سنگ گرانیت، برای کف پوش و دیوار و همین طور نمای ساختمان استفاده می‌شود. سنگ گرانیت، در دسته بندی سنگ‌های مقاوم برای ساختمان قرار می‌گیرد. این نوع سنگ، می‌تواند در برابر گرما و سرما و همین طور نور خورشید مقاوم باشد.

برای بخش‌های تجاری، اداری و حتی پارکینگ، در قسمت کف آن، از این نوع سنگ استفاده می‌شود. سنگ گرانیت، برای فضای باز به هیچ عنوان مناسب نیست. بنابراین برای کف حیاط، نمی‌توان از سنگ گرانیت استفاده کرد. سنگ گرانیت، خاصیت لغزندگی بالایی دارد. این مدل از سنگ، برای قسمت داخلی و کف ساختمان مناسب است.

سنگ کف سالن یک خانه

4. سنگ به سبک چینی

نوع دیگری از سنگ، به نام سنگ کریستالی است. این نوع سنگ به صورت کریستالی، با برخورد اولین ضربه، صدایی مانند چینی را از خود بروز می‌دهد.
سنگ کریستالی برای کف ساختمان گزینه بسیار ایده آلی است. سنگ چینی یا کریستالی در برابر حرارت و گرما، مقاومت زیادی دارد.

جذب آب آن نیز بسیار کم است. بنابراین از سنگ چینی یا کریستالی، بیشترین کاربرد آن برای سرویس بهداشتی است. بخش‌های دیگری که برای کف آن از سنگ چینی استفاده می‌شود شامل موارد زیر است:

  • پارکینگ
  • پله
  • کف در بخش تجاری، اداری و مسکونی

از موارد مهم در رابطه با سنگ مناسب برای کف، میزان مقاومت آن در برابر انواع ضربه است. بنابراین، هر نوع حرکت بر روی سنگ کف، نباید منجر به لغزندگی و مشکل برای افراد شود.

البته در زمان شستشو و یا تمیز کاری کف سرامیکی، باید دقت لازم را برای خشک سازی آن انجام داد. بعد از تمیز کاری سرامیک کف، باید به کمک یک دستمال خشک، قسمت‌های خیس آن را پاک کرد. به کمک دستگاه بخارشوی، انجام فرایند پاکسازی قسمت‌های خیس سرامیک، در کف ساختمان، مورد نیاز نیست.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *