سنگ مناسب آشپزخانه

سنگ مناسب آشپزخانه باید با دوام و استحکام فوق العاده‌ای داشته باشد. این مقاومت برای آشپزخانه از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. کاربرد سنگ در صنعت ساختمان‌ بسیار زیاد است. بسیاری از ساخت‌های امروزی، در آشپزخانه خود از بخش دیوار جلویی یا همان اُپن استفاده نمی‌کنند.

این فضا، جای خود را به بخش دیگری به نام کانتر داده است. آشپزخانه در یک خانه، قلب ساختمان بشمار می‌آید. قلب ساختمان، می‌تواند فضایی دلنشین و زیبایی برای افرادی که در آن زندگی می‌کنند. سنگ ساختمانی، با بهترین متریال، طراحی ایده آلی را برای فضای آشپزخانه به وجود می‌آورد. در ایام گذشته، توجه و دقت کمتری به فضای آشپزخانه و نوع طراحی برای ساخت آن می‌شد.

تمامی طرح‌های مورد نظر برای ساخت آشپزخانه در گذشته، تنها به یک شکل بود. اما این روز‌ها، سبک‌های نوین و به روزی برای ساخت آشپزخانه مطرح است. البته سنگ، نقش تعیین کننده‌ای را برای ساخت آشپزخانه با یک نمای بهتر را بازی می‌کند.

رنگ بندی و طراحی غنی و زیبا برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه، فاکتور‌های انتخابی زیادی را در اختیار سازندگان آن قرار می‌دهد. امروزه تنوع سنگ در مراکز فروش عمده مصالح ساختمانی بسیار زیاد است. از نظر مقاومت و کیفیت سنگ آشپزخانه، ابتدا باید سنگ‌های طبیعی را مورد ارزیابی قرار داد. سنگ طبیعی نسبت به سنگ‌های دیگر، از سخت‌ترین و مقاوم‌ترین نوع مصالح می‌باشند. استفاده از این نوع سنگ، با توجه به نیازمندی آن‌ها به ترمیم یا تعویض سنگ ساختمانی نیست. از ویژگی‌های منحصر به فرد سنگ و کاربرد آن در آشپزخانه، افزایش وسعت و روشن سازی فضای آشپزخانه است.
سنگ ساختمانی مناسب برای آشپزخانه باید فاکتور‌های مقاومتی بالایی را در خود داشته باشد که شامل:

  • عدم ضربه پذیری
  • جلوگیری از بروز ساییدگی
  • عدم قرار گیری آب بر روی سنگ و نفوذ آن
  • عدم خش پذیری بر روی سنگ

اُپن سنگی آشپزخانه

کاربرد سنگ مناسب آشپزخانه

از سنگ طبیعی، می‌توان در تمامی بخش‌های یک آشپزخانه استفاده کرد. البته برخی از افراد، با توجه به سلیقه‌های متفاوت خود، نسبت به کاربرد سنگ به شکل‌های متفاوت و تلفیقی، علاقه بیشتری را از خود نشان می‌دهند.
بیشترین کاربرد سنگ ساختمانی برای آشپزخانه، در قسمت‌های زیر است:

  • کانتر
  • کابینت
  • سینگ مناسب ظرفشویی
  • کف ساختمان
  • دیوار‌های بین کابینت‌های بالایی و پایینی
  • قسمت دیوار پشت گاز

از مناسب‌ترین نوع سنگ برای بخش‌های فوق در ساختمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که شامل:

  • گرانیت
  • کوارتز
  • مرمر
  • کورین
  • مرمریت
  • تراورتن
  • آنیتک

فضای آشپزخانه، به دلیل کارکرد زیاد در داخل آن، نیاز به استفاده از مصالح ساختمانی مقاوم و فوق استاندارد دارد. بنابراین در محیط آشپزخانه، استفاده از مصالح ساختمانی با دوام و کیفیت بالا، مخصوصأ در برابر مواد شوینده و همین طور نظافت آسان، زیبایی بسیار بی نظیری را از خود نشان داده است.

به طور مثال، بهترین نوع سنگ برای بخش آشپزخانه در قسمت کابینت سازی، کانتر است. البته برای قسمت‌های دیگر آشپزخانه، بهره وری از سنگ مرمر و مرمریت و گرانیت برای قسمت سینک مناسب است. این مدل از سنگ‌ها در فضای آشپزخانه، دارای جلوه لوکس و بی نظیری به خود می‌باشند. با توجه به این موضوع، فضای بسیار دل انگیز و روح بخشی با استفاده از این نوع سنگ، به وجود می‌آید. برای کف آشپزخانه، استفاده از سنگ، تراورتن مناسب است.

البته ساختار سنگ تراورتن برای کف آشپزخانه، باید با رنگ مات باشد. بخش‌های دیگر مانند دیوار بین کابینت و پشت گاز، به نوعی بخش‌های تزئینی بشمار می‌آیند. تمامی بخش‌های تزئینی موجود برای این فضا، متناسب با نوع سنگ تزئینی است. سنگ‌هایی که به صورت تزئینی در آشپزخانه از آن‌ها می‌توان استفاده کرد شامل: سنگ گرانیت، آنتیک، کوارتز، کوربین است.

اُپن سنگی آشپزخانه

طرح‌های سنگ مناسب آشپزخانه

برخی از سنگ‌های موجود برای ساخت و ساز، دارای طرح‌های خاصی در ساختار خود می‌باشند. برخی از افراد، بهره‌مندی از سنگ‌های طرح دار را، با توجه به سلیقه خود می‌پذیرند. اما عده دیگری، توجه زیادی به سادگی سنگ دارند. بنابراین نیاز و سلیقه افراد برای انتخاب نوع سنگ، به شدت مهم است. طرح پذیری برای سنگ، در واقع، خطوطی با انحنا و زیبایی و تضاد رنگ است.

بهترین سنگ برای قسمت اُپن آشپزخانه

سنگ گرانیت، بهترین نوع سنگ، برای بخش اُپن آشپزخانه است. این مدل از سنگ، دارای دانه‌های متوسط و همین طور بافت مطلوب است. این نوع سنگ، با توجه به ترکیبات رنگ آن، در دسته بندی متفاوتی قرار می‌گیرد.
رنگ صورتی، خاکستری و همین طور سیاه، از جمله رنگ‌های پرطرفدار برای سنگ گرانیت است. رنگ و طرح و همین طور خطوط متفاوت برای سنگ گرانیت، به شدت وجود دارد. حتی این مدل از سنگ، به صورت یکدست و عدم طرح پذیری در ساختار آن استفاده می‌شود.

گرانیت، از مقاوم‌ترین و مورد استحکام‌ترین نوع سنگ بشمار می‌آید. از سنگ گرانیت، در دکوراسیون خانه به شدت استفاده می‌شود. ویژگی‌هایی که برای سنگ گرانیت متناسب با ساختار آشپزخانه، مقاومت آن است. مقاومت، سختی و دوام، از فاکتور‌های مهم برای سنگ گرانیت است. نگهداری ساده و آسان از سنگ گرانیت و همین طور عدم خراش بر روی آن، شکل بهتری را برای این مدل از سنگ به وجود می‌آورد.

در فضای آشپزخانه، استفاده از ابزار و وسایل متعددی وجود دارد. هر کدام از آن‌ها، می‌توانند حجم فشار و ضربه پذیری بالایی را بر روی سنگ به وجود آورند. به همین دلیل در فضای آشپزخانه، بهره‌مندی از سنگ استاندارد و مناسب بسیار ایده آل است.

سنگ گرانیت در آشپزخانه، در روی کابینت و پیشخوان، بیشترین مصرف را به خود دارد. بیشترین میزان مصرف از سنگ گرانیت، در قسمت رویه کابینت است. از نظر قیمت، هزینه بسیار زیادی برای خرید این نوع سنگ از مجموعه‌های پخش عمده مصالح ساختمانی وجود دارد. ضد خش و عدم حرارت پذیری این نوع سنگ، آن را متناسب با ساختار آشپزخانه کرده است.
پختن غذا و همین طور برداشتن قابلمه از روی اجاق گاز و قرار دهی آن بر روی سنگ گرانیت، هیچ مشکلی را برای سنگ و حتی قابلمه به وجود نمی‌آورد. از این نظر، رویه کابینت، به هیچ عنوان سوخته و یا از بین نمی‌رود. این نکته قابل توجه در رابطه با سنگ گرانیت است. این سنگ، نسبت به سنگ‌های دیگر، بهترین و استاندارد‌ترین نوع سنگ است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *