مزایا و معایب دیوارکوب‌ پی وی سی

مزایا و معایب دیوارکوب‌ پی وی سی (PVC) که برای طراحی و دیزاین دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار زیاد هستند. در حال حاضر قصد داریم در این گفتار به این مسئله بپردازیم.

اغلب افراد سعی می‌کنند تا دکوراسیون داخلی منزل خود را براساس مدرن‌ترین و بروزترین طرح‌های موجود تزیین کنند.

در این سال‌ها دیوارکوب‌هایی پی وی سی یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین دیوارپوش‌های موجود در بازار خرید مصالح ساختمانی در اصفهان تبدیل شده‌اند. علت این همه محبوبیت و تنوع طرح این نوع مصالح در کنار سایر مزیت‌های دیگر آن‌ها می‌باشد.

مزایا و معایب دیوارکوب‌ پی وی سی

مزایا و معایب دیوارکوب‌ پی وی سی عبارتند از:

  1. ضد آب و ضد حریق
  2. نگهداری
  3. نصب ساده و راحت
  4. تنوع بی‌نظیر در طرح
  5. قیمت مناسب

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. ضد آب و ضد حریق

یکی از مزایای استفاده از دیوارکوب پی وی سی در سرویس بهداشتی یا آشپزخانه که رطوبت زیاد است مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به این دلیل که آبریزی در این مکان‌ها بسیار زیاد است و دیوارها نبایستی در اثر رطوبت صدمه ببینند.

از دیگر مزیت‌های ضد آب بودن دیوارکوب‌های PVC خاصیت ضد حریق بودن آن است که به این صورت که در زمان آتش سوزی باعث شعله‌ور شدن دیوارکوب‌ها نخواهند شد.

مزایای دیوارکوب پی وی سی

2. نگهداری و نظافت سریع

ساختار دیوارکوب به نحوی است که سطح بیرونی آن براق و صیقلی است. از این نوع مصالح در فضاهایی همچون سرویس بهداشتی، آشپزخانه می‌توان استفاده کرد. برای تمیز کردن این مکان‌ها تنها کافی است که شما از یک دستمال مرطوب کمک بگیرید و سطح مورد نظر را تمیز کنید.

برای افرادی که شاغل یا کسانی که زمان کافی برای نظافت منزل ندارد بسیار مهم است.

3. نصب ساده و راحت

برخلاف سایر دیوارپوش‌هایی همچون کاشی که در بیشتر منازل قدیمی مشاهده می‌شود، نصب دیوارکوب‌های پی وی سی کاملا ساده و سریع است. از دلایل ساده بودن نصب دیوارکوب ابعاد آن است که به یکباره سطح گسترده‌ای را پوشش می‌دهد و موجب افزایش سرعت در نصب خواهد شد. برای نصب این نوع دیوارکوب‌ها از چسب آکواریوم استفاده می‌شود.

4. تنوع بی‌نظیر در طرح

وجود پنل‌های پی وی سی در بیشتر از 20 طرح و مدل با طرح‌های سنگی به بازار ارائه شده‌اند که تمامی سلیقه‌ها را در بر دارد.

5. قیمت مناسب

دیوارکوب‌های پی وی سی در مقایسه با سایر دیوارکوب‌های موجود در بازار از قیمت مناسبی برخوردار است. یکی از مهم‌ترین معیارهایی که در هنگام خرید دیوارکوب باید رعایت کنید قیمت تمام شده آن است که اهمیت فوق العاده‌ای دارد.

مزایا معایب دیوارکوب پی وی سی

سایر مزایای دیوارکوب پی وی سی عبارتند از:

  • مقاومت بالا در برابر فرسایش و خوردگی
  • افزایش انعطاف‌پذیری
  • دوام بالا در برابر فشار و ضربه
  • تجزیه این متریال به محیط زیست در طولانی مدت رخ می‌دهد.

دیوارکوب‌های پی وی سی علاوه بر مزیت‌های زیادی که اشاره شد معایبی هم دارند که به شرح زیر است:

  • این محصول به رغم ساختار پلاستیکی که از جنس پلی وینیل کلراید است در طولانی مدت در طبیعت باقی می‌ماند و بازیافت نمی‌شود این عامل موجب شده است تا بسیاری از دوستداران طبیعت از خرید این نوع مصالح ساختمانی سرباز زنند و به سراغ محصولات دیگری بروند.
  • از دیگر معایب دیوارکوب PVC شیوه عملکرد آن در زمان آتش سوزی است که بسیار مقاوم و بادوام است؛ لذا در زمان وقوع حادثه می‌توانند گازهای سمی را از خود آزاد کنند که می‌تواند باعث عوارضی از قبیل: حساسیت و بیماری‌های تنفسی گردد.
  • این امکان وجود دارد که دیوارپوش‌ها نسبت به نور خورشید و اشعه فرابنفش حساسیت ایجاد کنند.
  • چنانچه که این محصول در مقابل نور خورشید قرار گیرد بعد از مدت زمانی تغییر رنگ می‌دهد و کدر خواهد شد. البته این مشکل در دراز مدت اتفاق خواهد افتاد و قابل پیش بینی نخواهد بود.

اکنون که با تمامی مزایا و معایب دیوارکوب‌ پی وی سی آشنا شدید. ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که کاربرد دیوارکوب‌های پی وی سی چیست؟ برای پاسخ به این سوال تا پایان ما را همراهی کنید.

دیوارکوب‌های پی وی سی برای فضاهایی مانند سرویس‌های بهداشتی، اتاق خواب، سالن پذیرایی، فضای بین کابینت‌های آشپزخانه و غیره مناسب است. از دیگر عواملی که منجر به افزایش محبوبیت استفاده از این نوع دیوارکوب‌ها شده است نظافت کردن سریع و آسان آن است. از همین رو توصیه می‌شود که از این نوع مصالح ساختمانی برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *